Sour story of sugar
The 1987 Economic Report of the President began its discussion of U.S. sugar policy as follows: Sugar is a glaring example of the international cost of industrialized-country policies. The EC and the United States have both guar-anteed high prices for domestic sugar producers, which has led to growing domestic production. The EC sugar program turned the Common Market from a net importer to a net exporter in 1977. The United States, under its current sugar policy, may make the same change soon. The U.S. and EC sugar policies have placed great burdens of adjustment on many developing countries. These sugar policies have not only eliminated a major importing market for countries whose climate is more naturally suited for sugar production, but also promise to make the EC and the United States export competitors. One study estimates that industrialized countries' sugar policies cost the developing countries about S7.4 billion in lost export revenue during 1983, reduced their real income by about $2.1 billion, and increased price instability in the residual world market for sugar by approximately 25 percent. The list of sugar-producing countries that suffer from these policies almost coincides with the list of countries and regions that are of utmost interest to American policymakers, e.g., [the] Philippines, Brazil, and Central America.
As we can see from this passage, sugar policy is a mixed story of agricultural, trade, and foreign policy. We will concentrate on the trade aspects here, but will mention other aspects as required to understand the trade story.
Кислая история сладкого сахара
Отчет по экономике Президента США 1987 был представлен в следующем порядке:
Сахар – яркий пример международной политики цен индустриально развитых стран. Европейское Сообщество, как и США, всегда гарантировали высокие цены национальным производителям сахара, что, в свою очередь, привело к росту отечественной продукции. Благодаря сахарной программе Европейского Сообщества, общий рынок из чистого импортера превратился в 1977 в чистого экспортера. Соединенные Штаты, руководствуясь своей текущей сахарной политикой, вскоре также последуют данному примеру. Сахарная политика ЕС и США вызвала значительные трудности перестройки для развивающихся стран. Данная политика не только устранила главный рынок импорта для стран, чей климат был наиболее благоприятен для производства сахара, но и не исключила возможности того, что ЕС и США станут конкурировать в экспорте. Согласно проведенному исследованию, сахарная политика индустриально развитых стран обходится развивающимся странам в 7.4 млн.долл. экспортной выручки. Помимо этого, она снизила их реальный доход на 2.1 млн.долл. ,а также приблизительно на 25%. увеличила ценовую нестабильность на мировом остаточном рынке на сахар. Список стран производителей сахара, находящихся под влиянием данной политики, практически совпадает со списком стран, представляющих интерес для американских политиков, а именно: Филиппины, Бразилия и Центральная Америка.
Как видно из данного отрывка, сахарная политика входит в сельскохозяйственную, торговую и иностранную политику. В дальнейшем мы будем затрагивать аспекты торговли, но не будем забывать и о других аспектах, необходимых для того, чтобы понять историю торговли.
|
||
Новости Энциклопедия переводчика Блоги Авторский дневник Форум Работа Декларация Поиск О нас пишут Награды Читальня Конкурсы Опросы | ||